81. oddaja: Izidor Peluzijski vsak dan piše pisma
By Miran Spelic on Feb 5, 2020 | In Uncategorized | Pošlji odziv »
Tu je na voljo besedilo prebranega odlomka v formatu PDF.
Na tej povezavi je mogoče prenesti zvočni posnetek v formatu MP3 (desni klik, shrani kot).
Tu pa lahko katehezo tudi neposredno poslušate.
~ ~ ~
Sv. Izidor Peluzijski
Pisma
1218
duhovniku Zosimu
Treba je, moj dragi, z dejanji prepričati poslušalce, da obstaja nebeško kraljestvo in potem podžgati poslušalce, da zahrepenijo po njem. Poslušalci pa se pustijo prepričati samo, ko vidijo, da njihov učitelj deluje na način, vreden kraljestva. Če o kraljestvu filozofira, kakor to delaš ti, da si s tem zasluži kazen, kako neki bo prepričal poslušalce? Dela kakor tisti, ki bi hotel ljudi prepričati, naj si želijo neke stvari, za katero je ravnokar dokazal, da sploh ne obstaja.
1223
subdiakonu Alfiju
Bolje je, da se ne pustimo zagrabiti pregrehi; če pa nas že zagrabi, je bolje, da se tega zavedamo in da se hitro poberemo kot po pijanosti. Kajti pri tistem, ki ga pregreha zagrabi, a si misli, da ga ni zagrabila, je njegova bolezen neozdravljiva.
1224
sholastiku Amoniju
Tisti, ki v svoje še majhne otroke sejejo na prvem mestu pojem Božje presežnosti in previdnosti, na drugem mestu pa čut za kreposti, tisti bodo, ker niso samo starši, ampak tudi odlični učitelji, prejeli božansko povračilo. Tisti pa, ki bodo vanje vsadili mnogoboštvo in pregreho, bodo, ker so svoje otroke darovali demonom, prejeli tako plačilo, kakršno si zaslužijo.
1347
duhovniku Marcijanu
Ne nastavljaj ušes tistim, ki si izmišljajo zgodbe. Če boš zlahka verjel tožnikom, ti ne bo zmanjkalo takih, ki zavajajo in po krivem tožijo. Nasprotno, raje prisluhni poštenim ljudem. Obtoženi se bo lahko dobro zagovarjal in ti boš proti krivim tožnikom obrnil tisto, kar so oni zaman naklepali proti njemu.
1351
diakonu Serenu
Mnogi poznajo hiter uspeh in zmago, ki pa sta past in odpirata pot v neozdravljive bolezni. Ne iščimo torej takšnih zmag, ampak se zavzemimo samo za to, da se prilagodimo vsemu, kar nas zadene, in to z vedrino in zmernostjo, s primernim vedenjem in čutenjem.
1383
sholastiku Heronu
Ne preziraj, moj prijatelj, kot med prijetnega poslušanja Svetega pisma. Hudič namreč pozna način, kako bi nam onemogočil videti zaklad, samo da ne bi obogateli. Po njegovo ni poslušanje Božjih postav za nič koristno; noče, da bi to poslušanje spremenilo naše ravnanje.
1400
diakonu Paladiju
Kar zadeva tvoje pismo, ti imam nekaj reči, a ti ne morem povedati, če se držim priporočila božanske zapovedi: »Ne dajajte svetega psom.« A če se znebiš pasjega besa in če pokažeš milino človeške plemenitosti, ti bom, četudi me ne boš spraševal, posredoval razlage Svetega pisma, navdušen ne toliko zaradi tvoje zunanje spremembe kot zaradi preobrazbe vedenja.
1416
Nilu
Kvalitete govora so resničnost, zgoščenost, jasnost, ustreznost; slabosti pa so laž, raztegnjenost, temačnost, odmik od teme. Kaj bo koristil govor, če je resničen, a ni jedrnat? Poslušalce dolgočasi! Ali če je zgoščen, pa nejasen? Ali če je jasen, a zgreši predmet? Če pa ima govor vse kakovosti, tedaj bo učinkovit, živahen, duhovit. Osvojil bo poslušalce s svojo resničnostjo in jih prepričal z jedrnatostjo; njegova jasnost bo odločilni moment in njegova ustreznost mu bo zagotovila venec zmage.
1501
duhovniku Pavlu
Z ljudmi, ki jih srečaš, ne govori o nepomembnih in praznih rečeh, ampak o tem, kar je vredno tvoje besede. Ker bodo mislili, da govoriš samo puhlice, te bodo mnogi nehali obiskovati, te bodo radi obtoževali in se hitro pustili prepričati proti tebi.
1549
sholastiku Petru
Dobro vem, da bi, če bi imel denar, tega rad dal tistim, ki bi te prosili. Čudim pa se, da tako težko prenašaš, ko te kdo prosi odpuščanja. In vendar nam ta pomoč, ki ne stane nič, ni nič manj koristna kot tista, ki nas finančno obremeni. Tako v naši dobrodelnost kot v našem odpuščanju tistim, ki so nas prizadeli, je v igri naše odrešenje. »Odpuščajte in odpuščeno vam bo,« kriči Božji izrek.
1579
diakonu Eliju
Učitelj se mora vprašati ne samo, kaj bo rekel, ampak tudi, kaj bo storil, da prepriča svoje učence. Vsak govor, ki nima učinka, ni samo nekaj praznega in puhlega, ampak postane tudi predmet zasmeha. To velja še posebej za tiste, ki razlagajo (Sveto pismo). Bolj ko se trudijo izraziti z izjemno lahkotnostjo, bolj jim ljudje odklanjajo zaupanje in se jim celo posmehujejo. Predvsem je treba najprej delovati, kadar je treba govoriti; in če nočejo delati, jim tudi govoriti ni treba.
1637
Evangelu
Čeprav ni lahko priklicati trenutka, ki je minil – hitro gibanje časa, ki ga odnaša, ne dopušča grešnikom, da bi se vračali nazaj, da bi popravili napake, ki so jih zagrešili – vendar pa ljubezen, ki jo ima do človeka Bog, ker je onkraj zakonov, računov in časov, sprejema tiste, ki se spokorijo. Njihovi dobri volji pridruži svojo dobroto in kratkost časa ublaži s silovitostjo pokore. Tako grešnikom ponuja ozdravljenje.
Prevedel br. Miran Špelič OFM.
Zaenkrat ni odzivov
Napiši komentar
« 82. oddaja: Sv. Ciprijan v času epidemije vliva upanje | 80. oddaja: Jakob iz Seruga opeva Jezusov krst kot poroko s Cerkvijo » |